nextpark logo

Warunki

Regulamin

I. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin, zwany dalej "Regulaminem", określa zasady korzystania z Portalu internetowego znajdującego się pod adresem https://nextpark.pl, zwanego dalej "Portalem".
  2. Portal prowadzony jest przez SmartPark Solutions Sp. z o.o. z siedzibą: 02-672 Warszawa, ul. Domaniewska 47/10, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000867153, posiadającą NIP 5213911567, zwaną dalej "Administratorem".
  3. Adresy kontaktowe:
  4. Każdy Użytkownik przed rozpoczęciem korzystania z Portalu powinien zapoznać się z Regulaminem.
  5. Korzystanie z Portalu wymaga posiadania aktywnego konta e-mail.
  6. Regulamin określa prawa i obowiązki Użytkowników, jak również prawa i obowiązki Administratora Portalu.
  7. Użytkownicy zobowiązani są do przestrzegania praw autorskich oraz praw dotyczących patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych.
  8. Użytkownik ma możliwość pobrania oraz wydrukowania Regulaminu.
  9. Informacje dotyczące ochrony danych osobowych oraz plików cookies dostępne są pod adresem: https://nextpark.pl/pl/politykaprywatnosci.

II. Definicje

  1. Użytkownik – osoba fizyczna powyżej 18. roku życia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i korzystająca z Portalu.
  2. Operator – podmiot prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową, oferujący miejsca parkingowe za pośrednictwem Portalu.
  3. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna lub prawna, dokonująca czynności prawnej w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej.
  5. Przedsiębiorca-Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu w ramach działalności gospodarczej, ale nieposiadająca charakteru zawodowego.
  6. Rejestracja – dobrowolne podanie danych przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym na Portalu.
  7. Rejestracja uproszczona – pobranie danych Użytkownika z serwisu pośredniczącego (np. Facebook) po jego zgodzie.
  8. Serwis pośredniczący – strona internetowa, na której Użytkownik dokonał wcześniejszej rejestracji i wyraził zgodę na przekazanie danych.
  9. Pliki Cookies – krótkie pliki tekstowe przechowywane na urządzeniu Użytkownika, służące do obsługi Portalu.

III. Zakres usług świadczonych przez Operatorów na Portalu

  1. Operator może sprzedawać swoje usługi na Portalu, a Użytkownik może:
    • znaleźć informacje o usługach Operatora,
    • dokonać rezerwacji miejsca parkingowego,
    • zapłacić online za usługi Operatora.
  2. Umowa na rezerwację miejsca parkingowego zawierana jest bezpośrednio pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem – Portal nie jest stroną tej umowy.
  3. Operator ma obowiązek informować Konsumenta o szczegółach Usług, prawie do reklamacji oraz prawie odstąpienia od umowy.
  4. Proces zakupu Usługi na Portalu:
    • Wypełnienie formularza rejestracyjnego i zalogowanie się,
    • Wybór lokalizacji oraz dat i godzin parkowania,
    • Wybór dodatkowych usług (jeśli dostępne),
    • Wybór formy płatności,
    • Zatwierdzenie zamówienia przyciskiem "Rezerwuj",
    • Otrzymanie potwierdzenia rezerwacji na adres e-mail.
  5. Przed zatwierdzeniem rezerwacji Użytkownik może sprawdzić i poprawić wprowadzone dane.
  6. Umowa zostaje zawarta w momencie kliknięcia "Rezerwuj".
  7. Użytkownik może skontaktować się z Operatorem za pomocą danych kontaktowych dostępnych na Portalu.
  8. Operator zobowiązany jest do wykonania Usługi zgodnie z warunkami wskazanymi w Rezerwacji.
  9. Użytkownik rezerwujący miejsce parkingowe oświadcza, że jest osobą pełnoletnią.
  10. Metody płatności za Usługi określa Administrator.
  11. Poza opłatami określonymi w potwierdzeniu rezerwacji, Operator nie może naliczać dodatkowych kosztów.

IV. Ceny i Płatności

  1. Ceny Usług podawane są przez Operatora w polskich złotych (PLN) lub w walutach lokalnych w przypadku parkingów zagranicznych. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT.
  2. Cena widoczna na stronie Portalu w chwili składania zamówienia przez Użytkownika jest ceną wiążącą dla Operatora i Użytkownika.
  3. Informacja o całkowitej wartości zamówienia dostępna jest po kliknięciu opcji „Rezerwuj”.
  4. Płatności za rezerwacje można dokonać za pomocą:
    • Systemu płatności online,
    • Karty płatnicze:
      • Visa
      • Visa Electron
      • Mastercard
      • Mastercard Electronic
      • Maestro
    • Płatność po przyjeździe na parking u Operatora.
  5. Użytkownik zobowiązany jest do podania prawdziwych danych do wystawienia dokumentu potwierdzającego transakcję.
  6. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po uzyskaniu pozytywnej autoryzacji płatności.
  7. Informacje dotyczące Rezerwacji są dostępne po zalogowaniu na https://nextpark.pl lub poprzez podanie numeru rezerwacji i adresu e-mail.
  8. Obsługę płatności online kartami realizuje Blue Media S.A.

V. Procedura reklamacyjna dotycząca działania Portalu

  1. Reklamacje dotyczące zakłóceń w funkcjonowaniu Portalu należy zgłaszać drogą e-mailową poprzez stronę https://nextpark.pl. W treści zgłoszenia należy podać:
    • Dane Użytkownika umożliwiające kontakt,
    • Rodzaj usługi, której dotyczy problem,
    • Opis zakłócenia i jego czas,
    • Zarzuty Użytkownika,
    • Okoliczności uzasadniające reklamację,
    • Oczekiwany sposób rozwiązania problemu.
  2. Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od daty zgłoszenia. Użytkownik otrzyma odpowiedź e-mailową zawierającą:
    • Informację o uznaniu reklamacji i sposobie jej realizacji, lub
    • Uzasadnienie braku podstaw do uznania reklamacji.
  3. Jeśli reklamacja zostanie uznana, Portal niezwłocznie podejmie działania w celu jej realizacji.
  4. W przypadku konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną kartą płatniczą, zwrot nastąpi na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.

VI. Rezygnacja ze świadczonych usług dotyczących użytkowania Portalu

  1. Użytkownik zarejestrowany może zrezygnować z korzystania z Portalu ze skutkiem natychmiastowym, ale nie później niż 24 godziny przed rozpoczęciem realizacji Usługi.
  2. Wypowiedzenie umowy przez Użytkownika może nastąpić poprzez:
    • Skorzystanie z przycisku "Anuluj rezerwację" dostępnego po zalogowaniu na https://nextpark.pl,
    • Wysłanie wiadomości e-mail z adresu podanego w Koncie Użytkownika,
    • Skorzystanie z formularza wypowiedzenia (dostępnego w załączniku do Regulaminu) – jego użycie jest fakultatywne.
  3. Administrator może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym, jeśli Użytkownik:
    • Nie dokonał aktualizacji swoich danych,
    • Zamieszcza treści bezprawne na Portalu,
    • Rozsyła niezamówione informacje handlowe,
    • Narusza Regulamin w sposób rażący lub uporczywy,
    • Nie korzystał z Konta przez co najmniej 60 dni.
  4. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy przez Administratora zostanie wysłane na adres e-mail Użytkownika.
  5. Wypowiedzenie umowy lub jej rozwiązanie skutkuje zablokowaniem dostępu do Konta Użytkownika i jego usunięciem.

VII. Techniczne warunki korzystania z Portalu

  1. W celu korzystania z Portalu Użytkownik powinien posiadać:
    • Urządzenie umożliwiające transmisję danych teleinformatycznych,
    • Dostęp do sieci Internet,
    • Aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail).
  2. Portal zbiera informacje zawarte w plikach cookies, które przechowują identyfikator urządzenia Użytkownika.
  3. Użytkownik ma możliwość zarządzania plikami cookies poprzez ustawienia swojej przeglądarki internetowej.
  4. Wyłączenie plików cookies może wpłynąć na funkcjonalność Portalu.
  5. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies dostępne są w Polityce Cookies, pod adresem: https://nextpark.pl/pl/cookies.

VIII. Rejestracja

  1. Rejestracja w Portalu dla Użytkowników jest bezpłatna.
  2. Aby założyć konto, Użytkownik musi podać:
    • Imię i nazwisko,
    • Adres e-mail,
    • Numer telefonu.
  3. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego Użytkownik zobowiązany jest do zaakceptowania Regulaminu.
  4. Na podany adres e-mail zostanie wysłany link aktywacyjny. W przypadku jego braku, Użytkownik może skontaktować się z administracją Portalu.
  5. Po kliknięciu w link aktywacyjny Użytkownik definiuje hasło do Konta.
  6. Akceptując Regulamin, Użytkownik oświadcza, że:
    • Przystępuje do korzystania z Portalu dobrowolnie,
    • Zapoznał się z treścią Regulaminu,
    • Podane dane są zgodne z prawdą.
  7. Operator rejestruje się poprzez:
    • Podpisanie umowy z Administratorem,
    • Zapoznanie się i akceptację Regulaminu,
    • Pozytywną weryfikację działalności i otrzymanie hasła od Administratora.
  8. Hasło do Portalu dla Operatora nadawane jest przez Administratora i przesyłane na adres e-mail Operatora. Operator może zmienić hasło w Panelu Operatora.
  9. Hasło logowania powinno składać się z liter, cyfr oraz znaków specjalnych. Można je odzyskać na stronie https://flypark.io za pomocą opcji "Odzyskaj hasło".
  10. Przeglądanie zawartości Portalu nie wymaga rejestracji.

IX. Rejestracja uproszczona

  1. Użytkownik może dokonać rejestracji za pośrednictwem serwisów pośredniczących.
  2. Rejestracja za pomocą Facebook jest możliwa poprzez wybór przycisku "Facebook" na stronie Portalu.
  3. Po rejestracji uproszczonej i akceptacji regulaminu, Administrator otrzyma następujące dane Użytkownika:
    • Profil publiczny,
    • Adres e-mail,
    • Datę urodzenia.
  4. Aplikacja Portalu może wysyłać powiadomienia na konto Użytkownika w Serwisie pośredniczącym.
  5. Użytkownik zarejestrowany poprzez Rejestrację uproszczoną posiada te same prawa i obowiązki co Użytkownik rejestrujący się przez formularz.
  6. Po zakończeniu rejestracji Użytkownik zostaje przekierowany na stronę https://nextpark.pl w celu korzystania z usług Portalu.
  7. Po zalogowaniu w Serwisie pośredniczącym, Użytkownik jest automatycznie zalogowany do Portalu.

X. Prawa i Obowiązki Użytkownika

  1. Użytkownik zobowiązany jest do wykonania wszystkich czynności związanych z dokonanym zakupem Usługi.
  2. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za niewykonanie zobowiązań wobec Operatora.
  3. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni.
  4. Zakazane jest przez Użytkownika umieszczanie na Portalu opinii:
    • Niosących treści bezprawne,
    • Obelżywych lub oszczerczych, zawierających pogróżki albo treści obsceniczne lub nieprzyzwoite,
    • Fałszywych lub mylących,
    • Naruszających prawa osób trzecich,
    • Rozpowszechniających spam,
    • Zawierających linki oraz reklamy,
    • Wirusów czy innych technologii działających na szkodę Portalu i Użytkowników.
  5. Użytkownik lub jakakolwiek osoba posiadająca wiedzę o naruszeniach praw może je zgłosić poprzez wysłanie wiadomości e-mail, wskazując rodzaj naruszenia oraz podmiot, który się go dopuścił.
  6. Użytkownik nie może przekazywać kodów (danych dostępowych) do konta na Portalu osobom trzecim.
  7. Użytkownik korzystający z Portalu zobowiązuje się do przestrzegania autorskich praw majątkowych oraz praw wynikających z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych zarówno innych Użytkowników (Grafików/Projektantów), jak i Portalu.
  8. Użytkownik nie może kopiować, modyfikować ani rozpowszechniać treści, zdjęć, logotypów, utworów bez uprzedniej zgody osoby uprawnionej.
  9. Naruszenie zasad można zgłosić poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: hello@nextpark.pl.
  10. W ramach Portalu zabronione jest działanie Użytkownika, które narusza w rażący sposób postanowienia Regulaminu lub przepisy obowiązującego prawa.

XI. Prawa i Obowiązki Operatora

  1. Operator po podpisaniu Umowy współpracy z Administratorem oraz nadaniu przez Administratora hasła dostępowego do Portalu ma możliwość:
    • Określenia przedmiotu świadczenia tj. Usługi,
    • Ustalenia ceny za Usługę,
    • Dodania Usługi do sprzedaży poprzez zakładkę "Dodaj", po uprzednim zaakceptowaniu treści oferty przez Administratora.
  2. Operator ma obowiązek poinformować Użytkownika (Konsumenta lub Przedsiębiorcę-Konsumenta) o szczegółach wykonywanych Usług, w tym prawie do reklamacji oraz możliwości lub braku możliwości odstąpienia od świadczenia, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta.
  3. W przypadku odwołania Usługi przez Operatora, Użytkownik uprawniony jest do kierowania do Operatora wszelkich swoich roszczeń powstałych w związku z odwołaniem Usługi, w tym roszczeń związanych ze zwrotem poniesionych przez siebie kosztów.
  4. Operator umieszcza na Portalu zdjęcia, logotypy, treści, udzielając Administratorowi licencji na ich umieszczanie oraz rozpowszechnianie w celach marketingowych i realizacji postanowień Umowy oraz Regulaminu.
  5. Operator oświadcza, że jest uprawniony do nadawania licencji i sublicencji do praw własności intelektualnej przekazanych Portalowi materiałów.
  6. Operator zobowiązany jest do wykonywania zobowiązań zgodnie z informacjami przekazanymi Portalowi.
  7. W razie utraty prawa do reprezentacji lub braku możliwości wykonania zobowiązań, Operator zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Portalu.
  8. Administrator może rozwiązać w trybie natychmiastowym umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w stosunku do Operatora w przypadku, gdy:
    • Operator nie dokonał aktualizacji wymaganych danych rejestracyjnych,
    • Operator odwołuje Usługi bez przyczyny,
    • Operator zamieszcza w Portalu treści bezprawne lub niezgodne z prawdą,
    • Operator dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych,
    • Operator w rażący lub uporczywy sposób narusza postanowienia Regulaminu, Umowy współpracy lub podejmuje działania sprzeczne z celami i przeznaczeniem Portalu.
  9. Pozostałe kwestie współpracy pomiędzy Operatorem a Administratorem reguluje Umowa współpracy.

XII. Prawa i Obowiązki Administratora

  1. Administrator troszczy się o należyte działanie Portalu.
  2. Administrator zastrzega sobie prawo do zablokowania konta Użytkownika/Operatora w przypadku:
    • złamania zasad umowy oraz Regulaminu,
    • podejmowania działań na szkodę innego Użytkownika, Operatora lub Portalu,
    • podawania nieprawdziwych danych,
    • niewykonania bądź nienależytego wykonania zobowiązań wynikających z dokonania rezerwacji przez Użytkownika, z innych przyczyn niż siła wyższa.
  3. Administrator zastrzega sobie prawo do anulowania rezerwacji złożonej w Portalu, szczególnie w przypadku:
    • błędu technicznego,
    • nieprawdziwych informacji wprowadzonych przez Operatora,
    • braku miejsc na wybranym parkingu.
    • W przypadku anulowania Użytkownik otrzyma zwrot środków za opłaconą rezerwację.
  4. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za:
    • treści i informacje przekazywane przez Operatorów, w szczególności za ich prawdziwość, aktualność czy rzetelność,
    • działania nieuprawnionych osób trzecich, którym Użytkownik/Operator przekazał kody dostępu do swojego konta w Portalu,
    • zobowiązania wzajemne Użytkowników i Operatorów w związku z zakupem Usługi,
    • rękojmie/gwarancję udzieloną przez Operatora,
    • zażalenia i skargi Użytkowników dotyczące wykonania przez Operatora usługi oraz weryfikację prawdziwości przekazanych przez niego informacji, warunków, cen,
    • jakiekolwiek szkody powstałe na skutek zaprzestania świadczenia Usług lub usunięcia konta Użytkownika, w przypadku gdy nastąpiło to z winy Użytkownika bądź ze względu na naruszenie przepisów prawa lub Regulaminu,
    • jakiekolwiek szkody powstałe w związku z wykorzystaniem przez Operatora/Użytkownika danych oraz informacji Portalu,
    • zobowiązania finansowe ze strony Użytkowników w odniesieniu do dokonanej rezerwacji u Operatora.
  5. Administrator nie odpowiada za bezprawne działania Użytkownika lub Operatora, jeżeli Portal nie posiada świadomości faktów i okoliczności.
  6. W razie uzyskania informacji o bezprawnym działaniu Użytkowników lub Operatorów, Administrator jest zobowiązany do niezwłocznego wezwania do ich zaprzestania.

XIII. Zasady przetwarzania danych osobowych

  1. Informuje się Użytkowników, że administratorem danych osobowych, zbieranych w procesie świadczenia usług, jest SmartPark Solutions Sp. z o.o. z siedzibą: 02-672 Warszawa, ul. Domaniewska 47/10, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000867153, posiadającą NIP 5213911567.
  2. Administrator zobowiązuje się do bezpiecznego przechowywania danych.
  3. Dane osobowe oraz informacje zawarte w formularzu rejestracyjnym lub w mailu wykorzystywane będą przez Administratora do prawidłowego zrealizowania celów działania Portalu.
  4. Użytkownik ma prawo wglądu oraz modyfikacji swoich danych osobowych w każdym czasie, jak również natychmiastowego ich usunięcia po zgłoszeniu Administratorowi, który dokonuje na życzenie Użytkownika modyfikacji lub całkowitego usunięcia danych.
  5. Administrator zobowiązuje się do zastosowania środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych, w szczególności przez zabezpieczenie danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym.
  6. Wysyłanie informacji w celu świadczenia marketingu bezpośredniego własnych usług Administratora danych możliwe jest po uzyskaniu zgody Użytkownika. Zgoda na przetwarzanie danych w celu opisanym w zdaniu poprzednim jest dobrowolna i może być odwołana w każdym czasie.

XVII. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin jest dostępny pod adresem: https://nextpark.pl/pl/regulamin.
  2. Jeżeli Użytkownikiem jest Konsument, informacje w zakresie możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
  3. Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    • Stały polubowny sąd konsumencki działający przy Inspekcji Handlowej – możliwość zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży,
    • Wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej – możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a sklepem,
    • Powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów lub organizacja społeczna, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem e-mail porady@dlakonsumentow.pl,
    • Platforma Online Disputes Resolution (ODR) dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  4. Jeżeli Użytkownikiem jest Przedsiębiorca, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży będą rozstrzygane w pierwszej kolejności polubownie przez Strony w drodze negocjacji lub mediacji, a w przypadku nie dojścia Stron do porozumienia – przez Sąd Powszechny właściwy dla siedziby Administratora.

Załącznik nr 1

Wzór formularza odstąpienia od umowy składanego w zwykłej formie pisemnej i elektronicznej

……………….. ………….. (miejscowość) (data)

Imię i nazwisko konsumenta(-ów) ........................................ Adres konsumenta(-ów) ........................................ Adres korespondencyjny – ul. ……………………, …- ……… ……...,

ODSTĄPIENIE OD UMOWY

Ja niżej podpisany/podpisani niniejszym informuję/informujemy o moim/naszym odstąpieniu od umowy zawartej dnia ……………….. o świadczenie usługi korzystania z Portalu ………………………….. dostępnego w domenie …... ........................................... Data i podpis